FAQ

För restaurangsägare

 

Kan jag lägga till min restaurang kostnadsfritt?

 

Ja, det kan ni! 

Baspaketet är konstnadsfritt. Där info så som telefonnummer, adress samt logga ingår.

Min restaurang finns med här men den har ingen meny, kan jag lägga in bilder och meny?

Baspaketet är kostnadsfritt på menydirekt.se

Vill ni uppgradera till pro eller lunch är ni välkomna att kontakta oss.

Hur tar jag bort min restaurang på MenyDirekt.se?

Du kan kontakta oss på info@menydirekt.se och verifiera att du är ägaren av en restaurang som du önskar att ta bort.

Hur uppdaterar jag min restaurang hos MenyDirekt.se

Har du blivit medlem och lagt till restaurangen så kan du enkelt bara logga in och göra dom ändringar du önskar.

Varför finns min restaurang på MenyDirekt.se? jag har inte lagt inte den.

Vi lägger dagligen in nya restauranger kostnadsfritt, men även besökare som önskar att lägga in restauranger har möjlighet att lägga in restauranger hos oss. Detta för att hjälpa alla Sveriges restauranger att synas mer! Skulle du ändå vilja ta bort din restaurang från Menydirekt? Vänligen kontakta oss. 

Hur ofta kan jag lägga in eller uppdatera mitt info?

Det finns inga begränsningar på hur ofta du kan ändra eller uppdatera ditt info.

Kostar det mig extra när kunder beställer mat via menydirekt.se?

Nej. Vilka tjänster ni än väljer hos oss så spelar det ingen roll hur många besökare som beställer via oss. Vi har ingen online beställning utan kunden kommer se din meny och ringa er för beställning. Detta kostar inget extra.

Jag har inte fått min faktura efter att jag har beställt ett av paketen.

Ibland kan mailen hamna i skräpposten hos din e-mail leverantör. Om du inte hittar fakturan där så var god och kontakta oss.

Jag har betalat fakturan men min tjänst har inte uppdaterats.

Det tar 1-2 bankdagar innan betalningen når oss, du kan även skicka en kvittens per mail till oss att du har betalat så kan vi aktivera din tjänst snabbare.

För besökare

 

Jag hittar inte min lokala restaurang hos er.

 

Du kan bli medlem och lägga till den restaurangen kostnadsfritt och sedan kan restaurangsägaren ta över och lägga in sina menyer. Du kan även påpeka till restauragen att deras meny inte finns på menydirekt.se

Telefonnummret är fel till restaurangen jag ringer till.

Var snäll och maila oss om du hittar felaktig info om en restaurang.

Jag ser inte menyn till restaurangen jag vill beställa hos.

Det betyder att restaurangen har endast ett grundpaketet hos oss och har inte tillgång till funktionen att ladda upp sina menyer. Du kan påpeka det för restaurangen!

Jag vill ta bort mitt konto.

Du kan maila oss på info@menydirekt så raderar vi ditt konto.

Kostar det något att vara medlem hos er som restaurangkund?

Nej. Alla besökare på sidan kan öppna ett konto kostnadsfritt och lägga in restaurangen med grund info.

Alla besökare kan även recensera sina favorit restauranger

Sign In